Podzim – období nemocí

nachlazení

Podzimní změny počasí a teploty se ráno blíží i bodu mrazu, stačí pak k nachlazení málo. Tady je několik tipů jak nemocem předcházet. Vitamíny z ovoce a zeleniny nestačí Všichni jistě vědí, že musí jíst hodně ovoce a zeleniny, aby měli dostatek vitamínů. Pravdou však je, že vitamíny pouze ze stravy nestačí. Vhodné je používat … čti dál

To pravé ořechové pro zdraví

orechy

Ořechy jsou neprávem nedoceněnou potravinou, obsahují spoustu potřebných látek, které jsou prospěšné pro lidské tělo Velké překvapení v malém balení Navzdory malým rozměrům nabízí ořechy opravdu hodně – především zdravé tuky, bílkoviny, vitaminy a minerály. Sportovci a lidé, kteří si hlídají váhu, se jich většinou bojí kvůli nemalému obsahu tuků. V tomto směru je ale … čti dál

Česnek pomáhá

česnek

Česnek kuchyňský neboli Allium sativum řadíme mezi cévnaté rostliny a zajímavostí pro mnohé je fakt, že patří mezi koření. S největší pravděpodobností pochází česnek ze střední Asie. Z historie víme, že byl známý již ve starověkém Egyptě, Řecku i Římě a dokonce byl v minulosti podáván vojákům jako povzbuzující prostředek. Staří Číňané dokonce věřili, že … čti dál

Omega-3 kyseliny – pomáhají se zdravím

omega-3

Kde je najít?Omega-3 mastné kyseliny si tělo neumí samo vytvářet a musí je získávat z jiných zdrojů, tedy ze stravy. Najdeme je hlavně v mořských rybách, nejlepším zdrojem je losos, tuňák, sardinky, mečoun, sleď či makrela. Je dobré vybírat z ryb, které byly vyloveny z volné přírody a nepochází z chovu. Jisté zastoupení omega-3 mastných kyselin se nachází i v rostlinné stravě, hlavně ve … čti dál

Sladký život – cukr nebo umělá sladidla

cukr

Najděte v potravinách i chytře ukrytý cukr a podívejte se, jak si s naším tělem která sladká chuť “zahrává”. Sami se pak rozhodněte, jestli budete dávat přednost přírodním cukrům nebo syntetickým cukrům anebo jestli vůbec budete sladit. Naše tělo cukr totiž skorem přijímat nepotřebuje, byť jeho přítomnost v krvi jakožto energii potřebujeme, ale díky procesu “glukogeneze” si umí naše játra … čti dál

Dehydratace a její následky

sklenice vody

Se začátkem léta nepřišlo jen exotické tropické ovoce, ale bohužel i jedna velká hrozba, kterou není radno podceňovat. Problém spojený s dehydratací může být totiž v krajním případě až životu nebezpečný. Denně nejméně 1,5 litru Zapomeňte na proslulou radu spojenou s nutností vypít nejméně půldruhého litru tekutin za den. Kůží a dýcháním denně přijdeme o tři čtvrtiny litru … čti dál

Co jste nevěděli o opalování

opalování

Nádory kůže patří mezi velmi rozšířený typ rakoviny. Časté a dlouhé vystavování kůže přímému záření slunce není pro pokožku zdravé a podporuje vznik nádorového bujení. Z tohoto důvodu byste se měli především v letních měsících chránit prostředky s ochranným filtrem. Ani to však není tak jednoduché, přečtěte si 7 zajímavých faktů o opalování a opalovacích … čti dál

Když se chcete stát veganem

vegan

Kdysi bylo veganství výsadou mírumilovných hippies, dnes ale nabývá obrovské popularity, i díky nejrůznějším celebritám, které tento životní styl propagují. Dát se na cestu za záchranou masově chovaných zvířátek a konzumovat pouze rostlinnou stravu je sice ušlechtilé, ale před takto zásadní změnou byste měli vědět několik důležitých informací: Budete potřebovat uměle doplňovat vitamín B12 Vitamín B12 je v přírodě … čti dál