Hubnutí

Konec prokrastinace s dietou

·2 minuty čtení

Prokrastinaci zná každý, je to pravidelné odkládání povinností, často s odůvodněním.

Prokrastinace se týká také diet, stále odkládáme začátek, čekáme na další pondělí, další týden, nový měsíc nebo nový rok. V lednu má mezi předsevzetími mnoho lidí začít s dietou, ne však každému se to podaří. V dnešním článku se podíváme na pár tipů, jak přestat prokrastinovat v oblasti diety a zdravého životního stylu, případně pohybu.

První rada zní: Zapiš si své cíle

První radou je sepsání svých cílů. Pokud neznáte cílovou destinaci, v tomto případě cílovou váhu, je těžké do cíle dojít. Než začnete s dietou, zamyslete se nad svým cílem, který je vhodné rozepsat i do menších (měsíčních) cílů. S cílem to nepřehánějte, mnoho lidí dělá chybu už v prvním kroku, kdy si stanoví příliš vysoký cíl (velký váhový úbytek), kterého ej téměř nereálné dosáhnout a proto poté končí s neúspěchem. Stanovte si cíl, který není příliš snadný a nízký, ale ani naopak nereálný.

Druhá rada zní: Naplánuj si odměny

Druhou radou je naplánování si odměn za splnění cílů. Pokud před sebou uvidíte motivaci v podobě odměny, daleko snadněji se Vám budou cíle plnit a daleko lépe půjdete po své cestě za úspěchem. Odměny nemusí být velké ani drahé, může se jednat o maličkosti, které Vás ale potěší. Odměnit se můžete i za každý den, kdy úspěšně vydržíte jíst podle stanoveného jídelníčku, například zapnutím oblíbeného seriálu.

Třetí rada zní: Poděl se s přáteli, rodinou

Pokud to s dietou myslíte vážně, podělte se o své cíle a plány se svými blízkými, se svou rodinou, přáteli či partnery. Mít se komu svěřit a získat psychickou podporu od svých blízkých je také důležitý faktor k dosažení cíle. Mimo psychickou podporu také získáte pocit motivace, nechcete se před ostatními vzdát.

TIP: Přečtěte si, jak konečně zhubnout

Čtvrtá rada zní: I přes neúspěchy stále pokračuj

Poslední radou je rada o vytrvalosti. Možná ze začátku neuvidíte velké výsledky, možná na cestě k vysněné postavě uděláte pár chyb a přešlapů, je důležité se nevzdávat a stále pokračovat. Konzistence je v dietě klíčem k úspěchu, vytvořte si zdravé návyky, které budete důsledně a pravidelně dodržovat a stále pokračujte.

Další zajímavé články

Podpořte svoji imunitu

Imunita

Podpořte svoji imunitu

Imunita je celý odraz našeho životního stylu - odráží náš spánek, výživu, pohyb a také psychiku. V dnešním článku se podíváme, co vše naši imunitu ovlivňuje a jak je možné ji podpořit.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Taurin: k čemu slouží a proč je dobrý pro sportovce

Zdravá strava

Taurin: k čemu slouží a proč je dobrý pro sportovce

S taurinem se většinou setkáme v plechovkách energetických nápojů, ale zajímali jste se někdy co to vlastně je a co dělá? Vše důležité se dozvíte v tomto článku.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Jak se donutit běhat

Sport

Jak se donutit běhat

Někdy je těžké nezamáčknout budík, když svým drnčením oznamuje, že nastal čas sesunout se z vyhřáté postele a vyrazit na ranní běh.

Redakce

Redakce

·3 minuty čtení