Podzim – období nemocí

Podzimní změny počasí a teploty se ráno blíží i bodu mrazu, stačí pak k nachlazení málo. Tady je několik tipů jak nemocem předcházet.

Vitamíny z ovoce a zeleniny nestačí

Všichni jistě vědí, že musí jíst hodně ovoce a zeleniny, aby měli dostatek vitamínů. Pravdou však je, že vitamíny pouze ze stravy nestačí. Vhodné je používat také vitamínové doplňky stravy. Zde je nutno upozornit, že většina vitamínových doplňků prodávaných v supermarketech je jen plná sladidel a vitamíny aby člověk pohledal. Proto je příhodné nakupovat kvalitní doplňky v lékárnách. Vhodné jsou také vitamíny, které jsou určeny pro sportovce. Pro kuřáky navíc přijde vhod vitamín C, kterého mají právě díky svému nešvaru dlouhodobě nedostatek.


Otužování posiluje imunitu

Hodně lidí považuje otužování studenou vodou za velmi nepříjemné a proto se mu vyhýbá. Otužování však značně posiluje naši imunitu a pomáhá nám předejít nemocem. Otužování by se mělo provádět celoročně. Mimo posílení imunity má spoustu dalších benefitů, jako například vyplavování endorfinů a tím naladění psychické pohody nebo zlepšení kvality pokožky. S otužováním začínejte zlehka a pomalu postupujte. Vhodným způsobem posílení imunity je také saunování.


Mytí rukou

K dodržování hygieny jsme byli vedeni již od útlého dětství. Mytí rukou bychom neměli zanedbávat, zvláště pak v období, kdy se bakteriím daří. Nezapomínejte, že i na vaší klávesnici u počítače v kanceláři se nachází mnohonásobně více bakterií než na záchodovém prkénku. Mytí rukou je tedy důležité před každým jídlem, po cestě ze záchodu ale i kdykoliv během dne kdy je k tomu příležitost. Skvělým způsobem pro hygienu rukou mohou být i dezinfekční gely, které dokáží hubit velké množství bakterií. Není na škodu si také čas od času vyčistit desinfekcí právě klávesnici, myš a celý pracovní stůl.


Dodržování zdravého životního stylu

Zde patří zdravá a vyvážená strava, dostatek kvalitního spánku, dodržování pitného režimu a další věci, které patří ke zdravému životnímu stylu. Životní styl také ovlivňuje náchylnost k nemocem. Člověk, který konzumuje nezdravé potraviny, nedostatečně pije a potýká se denně se stresem bude náchylnější k nemocen než člověk, který dodržuje zásady zdravého životního stylu. Jídlo navíc tvoří celé tělo samotné a tak podle toho jak se budeme stravovat budeme také vypadat.


Pijte alespoň 2 litry tekutin denně

Pitný režim je nutno dodržovat nejen jako prevenci proti nemocem. Člověk by měl vypít cca 2 – 3 litry tekutin denně. Ideální je čistá nebo minerální voda s tou to ale nepřehánějte – minerály v ní obsažené nejsou vždy vhodné pro dlouhodobější pití. Pokud hledáte pití vhodné během celého dne vyzkoušejte kojeneckou vodu – ta má nízký obsah minerálů a je tak k dodržování pitného režimu vhodná. Pití čaje s citrónem je také velice prospěšné, je však potřeba pamatovat na to, že samotný čaj odvodňuje a proto je vhodné jej zapíjet dostatkem vody – zkuste také čaj méně sladit.

Napsat komentář