Sport

Proč začít pravidelně běhat

·1 minuta čtení

Někteří běh milují, někteří nenávidí. Pokud si ale běhání zamilujete, získáte díky běhu pro sebe a své tělo spoustu benefitů a zdravotních přínosů.

V dnešním článku se dozvíte, proč a jak začít s běháním.

Stačí vám nohy

Prvním důvodem, proč začít právě s během, je, že nepotřebujete žádné vybavení a stačí vám zdravé nohy. 

Nemusíte docházet do žádného sportoviště, můžete vyběhnout kdekoli a kdykoli. Stačí vám pouze sportovní oblečení a kvalitní běžeckou obuv

Doporučujeme dbát na kvalitní obuv a předejít tak možnému zranění, které nemusíte pocítit ihned, ale až s postupem času. Také dbejte na rozehřátí před samotným během a zlepšit své výkony a svou vytrvalost můžete dobrou hudbou ve sluchátkách.

Endorfiny

Lidé běhají především pro dobrý pocit během a po běhu.

Díky fyzicky náročnější aktivitě tělo vyplavuje endorfiny, což jsou hormony takzvaně štěstí. Po běhu se budete cítit plni energie a dobré nálady. Během běhu zapomenete na problémy a budete se soustředit pouze na běh, proto si také psychicky odpočinete

Imunita

Běh, stejně jako jiný pohyb, podporuje imunitu.

Nemusíte uběhnout každý den maraton, což by mohlo mít spíše negativní vliv na vaši imunitu. Stačí zařadit pravidelné běhání v týdnu a uvidíte, že se vaše imunita zlepší. Nečekejte však zázraky ihned, imunita je složitý systém a nezávisí pouze na pohybu. 

Pohyb a tedy také běh však pozitivně ovlivňuje a posiluje imunitní systém.

Kardiovaskulární systém

Pravidelné běhání zlepšuje lipidové parametry v krvi, zvyšuje hladinu zdravého cholesterolu a snižuje hladinu nezdravého cholesterolu. 

Snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a posiluje kardiovaskulární systém, srdce, tepny a klidový tep. 

Spalování kalorií

Dalším důvodem, proč lidé nejčastěji zařazují běh, je spalování kalorií.

Během běhu spálíte mnoho kalorií, což může mít za následek úbytek na váze. Pokud vám jde primárně o hubnutí, může být běh skvělým prostředkem pro získání štíhlejší postavy.

Pokud však chcete mít křivky a štíhlou postavu, doporučujeme kromě běhu zařadit také silový trénink.

Další zajímavé články

Rizika zvýšeného krevního tlaku

Zdraví

Rizika zvýšeného krevního tlaku

Vysoký krevní tlak je jednou z nejčastějších chorob, které postihují všechny věkové kategorie v naší společnosti.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Chcete zhubnout? Proč tedy děláte všechno pro to aby tomu bylo naopak?

Hubnutí

Chcete zhubnout? Proč tedy děláte všechno pro to aby tomu bylo naopak?

Rozhodli jste se že zhubnete? Už zase?...

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Když se chcete stát veganem

Zdravá strava

Když se chcete stát veganem

Kdysi bylo veganství výsadou mírumilovných hippies, dnes ale nabývá obrovské popularity, i díky nejrůznějším celebritám, které tento životní styl propagují.

Redakce

Redakce

·4 minuty čtení