Sport

Proč začít pravidelně běhat

·1 minuta čtení

Někteří běh milují, někteří nenávidí. Pokud si ale běhání zamilujete, získáte díky běhu pro sebe a své tělo spoustu benefitů a zdravotních přínosů.

V dnešním článku se dozvíte, proč a jak začít s běháním.

Stačí vám nohy

Prvním důvodem, proč začít právě s během, je, že nepotřebujete žádné vybavení a stačí vám zdravé nohy. 

Nemusíte docházet do žádného sportoviště, můžete vyběhnout kdekoli a kdykoli. Stačí vám pouze sportovní oblečení a kvalitní běžeckou obuv

Doporučujeme dbát na kvalitní obuv a předejít tak možnému zranění, které nemusíte pocítit ihned, ale až s postupem času. Také dbejte na rozehřátí před samotným během a zlepšit své výkony a svou vytrvalost můžete dobrou hudbou ve sluchátkách.

Endorfiny

Lidé běhají především pro dobrý pocit během a po běhu.

Díky fyzicky náročnější aktivitě tělo vyplavuje endorfiny, což jsou hormony takzvaně štěstí. Po běhu se budete cítit plni energie a dobré nálady. Během běhu zapomenete na problémy a budete se soustředit pouze na běh, proto si také psychicky odpočinete

Imunita

Běh, stejně jako jiný pohyb, podporuje imunitu.

Nemusíte uběhnout každý den maraton, což by mohlo mít spíše negativní vliv na vaši imunitu. Stačí zařadit pravidelné běhání v týdnu a uvidíte, že se vaše imunita zlepší. Nečekejte však zázraky ihned, imunita je složitý systém a nezávisí pouze na pohybu. 

Pohyb a tedy také běh však pozitivně ovlivňuje a posiluje imunitní systém.

Kardiovaskulární systém

Pravidelné běhání zlepšuje lipidové parametry v krvi, zvyšuje hladinu zdravého cholesterolu a snižuje hladinu nezdravého cholesterolu. 

Snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a posiluje kardiovaskulární systém, srdce, tepny a klidový tep. 

Spalování kalorií

Dalším důvodem, proč lidé nejčastěji zařazují běh, je spalování kalorií.

Během běhu spálíte mnoho kalorií, což může mít za následek úbytek na váze. Pokud vám jde primárně o hubnutí, může být běh skvělým prostředkem pro získání štíhlejší postavy.

Pokud však chcete mít křivky a štíhlou postavu, doporučujeme kromě běhu zařadit také silový trénink.

Další zajímavé články

Proč a jak trénovat krátkodobou paměť

Zdraví

Proč a jak trénovat krátkodobou paměť

Krátkodobou paměť potřebujete v podstatě ke všem běžným činnostem, které denně vykonáváte. Co to vlastně je krátkodobá paměť? K čemu přesně slouží? A co se stane, když ji nebudete posilovat? To vše se dozvíte v tomhle článku.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Dehydratace a její následky

Zdravá strava

Dehydratace a její následky

Se začátkem léta nepřišlo jen exotické tropické ovoce, ale bohužel i jedna velká hrozba, kterou není radno podceňovat. Problém spojený s dehydratací může být totiž v krajním případě až životu nebezpečný.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení

Podpořte svoji imunitu

Imunita

Podpořte svoji imunitu

Imunita je celý odraz našeho životního stylu - odráží náš spánek, výživu, pohyb a také psychiku. V dnešním článku se podíváme, co vše naši imunitu ovlivňuje a jak je možné ji podpořit.

Redakce

Redakce

·2 minuty čtení